Klinik for Fodterapi

Hos os er du og dine fødder i centrum.

Vi tilbyder en professionel behandling af fodterapeuter med mange års erfaring i faget.

Fodbehandling

Neglene klippes, fræses og renses op. Den hårde hud og evt. ligtorne beskæres og fjernes. Vi påfører en nærende negleolie og en dejlig skumcreme til sidst.

Udvidet fodbehandling

Først en pealing-maske og derefter et lille fodskyl.

Så udfører vi en fodbehandling (som beskrevet ovenfor), efterfulgt af en lun Sheabutter-maske, som trænger dybt ind i huden. Så forkæles neglene med nærende negleolie og til slut får du en skøn fodmassage.

Til dig med diabetes

Lider du af diabetes er det vigtigt, at du passer godt på dine fødder. Din sygdom kan påvirke fødderne, så der med tiden kan opstå sår pga. tryk og dårligt blodomløb. Dette skyldes ofte forkert fodtøj, føleforstyrrelser og dårligt blodomløb.

Vi anbefaler, som minimum, at der bliver foretaget en årlig fodstatus. Her undersøger vi bl.a. følesans, ledbevægelighed og blodomløb. Denne status giver adgang til tilskud, når der forelægger en henvisning fra lægen.

Til dig med nedgroede negle

Ved nedgroede negle, kan vi individuelt producere og tilpasse en stålbøjle, så den passer lige til dig. Den bliver limet fast ovenpå neglen med en lille krog i begge sider. Denne behandling lindre ofte straks smerterne fra neglesiderne. Behandlingen fortsætter ca. hver 6. uge, hvor den sammen bøjle korrigeres og sættes på igen indtil neglen er rettet op.

Til dig med leddegigt / psoriasisgigt

Lider du af Leddegigt eller Psoriasisgigt, kan du risikere at dine fødder med tiden påvirkes af sygdommen. På grund af forandringer i leddene, vil trykket på fødderne ændre sig når du går. Dette kan på sigt medføre store smerter.

Vi kan med fodbehandling lindre smerter ved fjernelse af hård hud og ligtorne. Ved behov kan vi aflaste dine fødder med div. småaflastninger og specielt fremstillede indlæg fra eget værksted. Disse indlæg lindrer smerter og problemerne kan forebygges.

Ved lægehenvisning gives der adgang til tilskud fra Regionen.

Til dig med behov for indlæg

Vi fremstiller individuelle indlæg, som er produceret på eget værksted – ikke ét par er ens.

De tilpasses dine fødder og behov. Indlæggene aflaster lige dér, hvor du har brug for det, så din eventuelle smerte og ømhed mindskes mest muligt.

NYT – BMS-Akupunktur – Painkiller – Smertebehandling

BMS akupunktur er en unik og effektiv behandlingsform, specielt når det gælder smertebehandling.

4 ud af 5 klienter opnår 50% smerte-reducering, eller mere, inden for ganske få minutter. Al behandling foregår via patientens arme, ben eller skalp.
Dvs. at der stikkes ALDRIG over vitale organer såsom lunger, lever m.m.

BMS kan derfor betragtes som en sikker behandlingsmetode sammenlignet med klassisk kinesisk akupunktur.

Da jeg altid behandler langt fra smertens placering, kan BMS akupunktur benyttes som primær terapi eller kombineres med indlæg i sko og/eller strækøvelser.

Det er Mette som udfører disse behandlinger.

Tryk for at åbne certifikat

Kanalens kvt. 104 st. 2620 Albertslund